Corona updates - Yogyakarta.nl

Snel Zoeken
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Informatie
update 24 maart 2022
CHSE ACCOMMODATIE
Gaat u naar Indonesie zorg dan dat u een accommodatie boekt met een CHSE certificaat. Een CHSE accommodatie voldoet aan de lolake protocolen 'Reinheid, Gezondheid, Veiligheid en Duurzaamheid van het milieu' in Indonesie, waaronder het dragen van een masker, sociale afstand en regelmatig je handen wassen. Wij helpen u graag bij het uitzoeken naar een accoomdatie dat beschikt over een CHSE certificaat.


update 15 maart 2022
PROTOCOLEN OP LUCHTHAVENS VAN INDONESIE
1. Het is verplicht om ten allen tijde een masker te dragen op de luchthaven
2. Het is verplicht om fysieke afstand te houden.
3. Het is niet toegestaan eenrichtings of twee richtingsgesprekken telefonisch of persoonlijk te voeren.


update 17 feb 2022
INDONESIE KLEURT GEEL!
Indonesie is weer open voor buitenlandse reizigers en dat is super goed nieuws!


De grenzen van Indonesië zijn weer opengesteld voor buitenlandse reizigers. Er gelden wel inreisvoorwaarden. Als u Indonesië mag inreizen dan moet u in quarantaine. Lees meer informatie in de rubriek Coronavirus. Lees ook het hele reisadvies. (bron: Nederlandwereldwijd.nl)

Hoewel het land officieel al sinds oktober 2021 open was voor buitenlandse reizigers was het aantal landen die welkom waren nog beperkt. Sinds begin deze maand is Indonesie open voor de hele wereld!

De volgende voorwaarden gelden:
  • U moet een B211A-visum hebben (toerisme, zaken);
  • U kunt Indonesië  inreizen alleen via de vliegvelden in Jakarta, Bali en Riau;
  • U moet een negatief PCR-testresultaat laten zien dat niet ouder is dan 48 uur voor vertrek;
  • U moet een bewijs van vaccinatie tegen COVID laten zien (stempels in het gele vaccinatieboekje en een op papier geprint bewijs);
  • U moet een bewijs van ziektekostenverzekering hebben inclusief een COVID-19 dekking voor een minimaal bedrag van USD 25.000.

Procedure bij aankomst in Indonesië
  • U krijgt bij aankomst in Indonesië op het vliegveld opnieuw een PCR-test.
  • U gaat in quarantaine in een zelf gekozen en betaald quarantainehotel:
*3 dagen als u volledige gevaccineerd bent inclusief  Booster.
*5 dagen als u volledig gevaccineerd bent.
*7 dagen als u niet volledig gevaccineerd bent.
  • U krijgt op de dag voordat uw quarantaine afloopt weer een PCR-test. Als deze test een negatief resultaat laat zien, dan mag u uw reis voortzetten.
  • Als u na een van de PCR-testen asymptomatisch bent of milde symptomen heeft, wordt u op eigen kosten geïsoleerd in een quarantainehotel of centrale isolatie-instelling die door de overheid is aangewezen.
  • Als u matige of ernstige symptomen heeft, wordt u geïsoleerd in een COVID-19-verwijzingsziekenhuis. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
  • Alle kosten voor accommodaties en testen zijn voor eigen rekening.
  • Het is raadzaam om uw bewijzen van vaccinatie te registreren op de website van het Indonesische ministerie van Gezondheid en deze ook te uploaden in de Peduli Lindungi-app. U ontvangt na registratie een QR-code die u kan gebruiken voor bezoeken aan winkelcentra, restaurants en andere openbare gelegenheden.

Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/indonesie/reizen/reisadvies#anker-coronavirus

Welke Internationale luchthavens van Indonesie zijn open?

Jakarta Soekarno Hatta International Airport  (CGK)
De internationele luchthaven van Jakarta “Soekarno Hatta International airport” was al enige tijd open voor buitenlandse toeristen maar alle andere internationale luchthavens in Indonesie waren nog gesloten.

Bali Ngurah Rai International Airport  (DPS)
Bali International Airport “Ngurah Rai Airport” is na twee jaar weer open voor internationale vluchten.  Op 3 februari was het zover en kwam de eerste vlucht met Garuda Indonesie vanuit Tokyo aan.   Op 16 februari is de eerste vlucht met Singapore Airlines aangekomen. Hier zaten ook Nederlandse reizigers is die via Nederland via Singapore vlogen. Volgens de ervaringen van enkele reizigers op deze vlucht verliep alles soepel en snel.

Manado Sam Ratulangi International Airport (MDC)
De Internationale luchthaven “Sam Ratulangi International Airport” in Noord Celebes (Sulawesi) heeft weer een beperkt aantal Internationale vluchten van en naar verschillende Aziatische bestemmingen.

Is het veilig om naar Indonesie te reizen?
JA.  Hoewel de pandemie nog altijd niet voorbij is houden ze het hier goed onder controlle. Wel gelden er nog altijd regels waar iedereen zich aan moet houden. (zie onderstaand).

  • Draag altijd een mondkapje in het openbaar (het is begrijpelijk dat u op het strand of bij het zwembad geen mondkapje draag maar zorg ervoor dat je altijd een mondkapje bij hebt.
  • Was vaak en goed uw handen. Bij de meeste restaurantjes, winkeltjes etc staat een wastafel waar u uw handen kunt wassen.
  • Probeer nog altijd de 1.5 meter afstand te houden.
  • Blijf in uw hotel bij klachten en laat u direct testen in een van de vele testlocaties.

Prijzen testen:
  • PCR +- 12 Euro pp (3 x 24 uur geldig)
  • Antigen test +-  5 Euro pp (1 x 24 uur geldig)

De regels zijn veel soepeler geworden waardoor er steeds meer toeristen het weer aandurven om naar het prachtige Indonesie te komen. Ons team is er weer klaar voor!   We zullen ons uiterste best doen om u te helpen bij het samenstellen voor een prachtige reis naar Indonesie.  Houdt u aub aan deze regels.

Kortom.... De boekingen voor een prachtige vakantie naar Indonesie kunnen beginnnen!

Let op! Nog niet alle prijzen vermeld op onze website zijn up-to-date.




AAN KLANTEN
Aan al onze klanten die van ons een geldige voucher hebben ontvangen:

De voucherdatum zal worden uitgesteld en besteed kunnen worden aan een reis of reisonderdeel vanaf 01 september 2022 t/m 31 december 2023.  Uiteraard zijn wij wel afhankelijk van nieuwe boekingen die gemaakt dienen te worden zodat onze kas weer gevuld is en wij de geannuleerde reizen kunnen realiseren.

Voor vouchers van Airlines zoals Garuda Indonesia Domestic  zijn wij nog druk in overleg met de airline wat de mogelijkheden zijn voor het uitstellen van de vervaldatum (30 juni 2021).  

Wilt u uw voucher besteden aan een reis naar Indonesie dan vragen wij aan iedereeen die van ons een geldige voucher heeft gehad om eerst contact met ons op te nemen voordat men overgaat tot het boeken van een vlucht naar Indonesie.

De voorwaardens van de Corona Vouchers zijn grotendeels afhankelijk van de ontwikkelingen van het reisverbod naar Indonesie.

Wilt u persoonlijk op de hoogte gehouden worden over de ontwikkelingen mbt de lockdown in Indonesie stuur ons dan een mailtje.


update 08 Jan 2021
Covid 19 Travelinsurance
Maakt u nu een reservering voor een excursie, gidshuur en/of prive vervoer voor 2021 en u kunt u de reis niet maken omdat Indonesie nog niet open is voor het toerisme dan kunt u dit tot 7 dagen voor datum kosteloos annuleren. Overige geboekte reisonderdelen moeten we per geval bekijken.


update 10 Oct 2020
Belangrijk mbt Nieuwe voorwaardens Coronavoucher
Het is nog altijd onduidelijk wanneer in 2021 de grenzen van Indonesie weer open gaan voor het buitenlandse toerisme en wanneer reizen buiten de EU weer mogelijk is.  We raden daarom iedereen aan die van ons een Coronavoucher (tegoedbon) heeft ontvangen om eerst de reisplanning voor 2021 met ons te bespreken voordat u overgaat tot het boeken van vluchten en accommodatie.


update 04 juni 2020
Prijzen
Alle vernoemde prijzen op onze website zijn op dit moment nog onder voorbehoud.


Update 14  mei  2020
CORONAVOUCHER
Heeft u uw reis moeten annuleren ivm de Covid 19 pandemie dan heeft u recht op een tegoedbon met een waarde van het betaalde bedrag.   Heeft u van ons nog geen tegoedbon ontvangen dan kunt u het onderstaand formulier invullen.


update 10 maart 2020
AANGEPASTE VOORWAARDENS IVM DE COVID 19 CRISIS
Net als in Nederland en de rest van de wereld staat het toerisme in Indonesie op dit moment ook stil door de Coronapandemie..   Vele hotels en lokale partners moeten hierdoor hun algemene voorwaardens aanpassen om te voorkomen dat ze failliet gaan,  hierdoor zijn ook wij genoodzaakt om onze algemene voorwaardens voor annuleringen en wijzigingen deels aan te passen.
CORONAVOUCHER AANVRAAG FORMULIER








JA
NEE

Voorwaardens:
U heeft van Yogyakarta.NL een voucher ontvangen omdat uw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus/COVID-19

1.    De onderstaande informatie staat specifiek op uw voucher vermeld:
Naam Hoofdboeker:
Vouchercode:  (gelijk aan factuurnummer)
Uitgiftendatum:   
Geldigheidsduur:   13 maanden
Waarde van de voucher:
Mededeling:

2.    We hebben een annulerings of omboek bevesiting van de airline nodig.
3.    U kunt het tegoed besteden aan een nieuwe of andere bestaande boeking alleen voor uzelf.  Voor of nadat de nieuwe boeking is gemaakt kunt u de vouchercode doorgeven aan onze medewerkers.  U kunt kiezen uit het gehele aanbod van pakketreizen, maatwerkreizen of losse reisonderdelen zoals excursies, hotelovernachtingen en prive transport.
4.    Het totaalbedrag van uw nieuwe reis moet overeenkomen met het totaalbedrag van uw geannuleerde reis
5.    Wanneer u bij een van onze Nederlandse partner reisbureaus een reis heeft geboekt en uw reis is geannuleerd vanwege het coronavirus/COVID-19, dan moet u contact opnemen met uw reisbureau. U ontvangt dan een voucher van het reisbureau waar u heeft geboekt.
6.    Alleen door Yogyakarta.NL  uitgegeven coronavouchers met de bovenstaande informatie zijn geldig.
7.    Wanneer een nieuwe boeking (gedeeltelijk) is betaald met een coronavoucher ontvangt de hoofdboeker van de nieuwe boeking voor het bedrag dat overblijft na aftrek een nieuwe offerte .
8.    De ontvanger van de coronavoucher is verantwoordelijk voor het invullen van juiste (persoons)gegevens. Yogyakarta.NL  aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verkeerde of niet-ingevulde gegevens.
9.    De coronavoucher kan tot uiterlijk één (1) jaar na de datum van uitgifte zoals vermeld op de coronavoucher worden ingewisseld. De vertrekdatum van de nieuwe vakantie moet uiterlijk op 31 oktober 2021 plaatsvinden.
10.    Aan kennelijke fouten kunnen geen rechten worden ontleend.
11.   Yogyakarta.NL behoudt zich het recht voor deze voorwaarden op elk moment te wijzigen.
12.  . De beslissing of er een coronavoucher wordt uitgegeven is voorbehouden aan Yogyakarta.NL.
13.  Yogyakarta.NL heeft te allen tijde het recht om aanvullende gegevens, zoals de annuleringsbevestiging van de geannuleerde boeking, op te vragen om de geldigheid van de coronavoucher te verifiëren. Wanneer deze gegevens niet worden overgelegd heeft de reisorganisatie het recht de coronavoucher ongeldig te verklaren
14.  Slechts de hoofdboeker van de geannuleerde reis is gerechtigd de voucher te besteden aan een nieuwe boeking.
15.   Het is niet toegestaan de coronavoucher te kopiëren of na te maken.
16.  Het is niet mogelijk de voucher in geld uit te betalen
17.  Het is niet toegestaan de voucher door te verkopen of in geld uit te betalen.


update:  02 april 2020.

CORONA TEGOEDBON
We kijken voor zover mogelijk is naar onze Nederlandse collega’s en hun omgang met deze crisis.  Op dit moment is de tegoedbon of coronavoucher de beste optie voor vele reisorganisaties, ook wij zullen ons op dit moment hierbij aansluiten.

Reizigers waarvan de reis is geannuleerd, krijgen een voucher voor de betaalde reissom waarmee een vervangende reis op een later tijdstip kan worden geboekt. De voucher zal één jaar geldig zijn. Heeft u nog geen voucher ontvangen neem dan per email contact met ons op.

De voucher is geldig voor reizen naar Indonesie, Maleisie, Thailand, Cambodja, Vietnam en Sri Lanka.



update:  20 maart 2020

Versoepelde betalingstermijn
Ook voor ons is het nu lastig om een inschatting te maken of uw geboekte reis door kan gaan of niet. Om onze klanten in deze onzekere tijd zoveel mogelijk tegemoet te komen, hebben we tijdelijk onze betalingstermijn versoepeld naar twee weken voor vertrek.


update:  15 maart 2020.

OMBOEKEN
Wilt u uw geboekte reis of excursie omboeken naar een andere datum dan is dit mogelijk.  Voor het omboeken van een rondreis of excursie berekenen wij geen kosten,  wel moeten we ons aan de annulerings en wijzigingsvoorwaardens van eventuele geboekte accommodatie, trein, boot en vliegtickets houden .  

- De meeste hotels zijn in deze situatie vrij flexibel in het kosteloos omboeken van de kamers, wel moet er rekening gehouden worden met de beschikbaarheid en eventuele toeslagen voor de nieuwe datum. Helaas zijn niet alle hotels flexibel en zullen sommige hotels kosten berekenen voor het annuleren of omboeken van een reservering.  

- Voor het wijzigen van binnenlandse vluchten moeten we ons aan de voorwaardens van de luchtvaartmaatschappij houden, dit kan verschillen per maatschappij en moeten we per geval uitzoeken.  

- Voor uitgegeven treintickets is het iets lastiger,  de treintickets moeten ter plaatse op het treinstation worden gewijzigd naar een andere datum, daarvoor hebben we een kopie van het paspoort of ID nodig en een nieuwe datum, wijzigingskosten voor een treinreis 60.000 – 100..000 Rupiah per ticket of een nieuw treinticket.  

- Omboeken van een reis is kosteloos met uitzondering tot eventuele hoogseizoenstoeslagen en wijzigingskosten die trein en vliegmaatschappijen in rekening brengen.  Ook moeten we bij het wijzigen de beschikbaarheid van nieuwe datums opvragen.

- Wij adviseren om geboekte reizen in het laagseizoen  niet later dan 7 dagen voor datum te wijzigen, voor  geboekte reizen in het hoogseizoen raden we aan om deze niet later dan 15 dagen voor datum te wijzigen.

We posten regelmatig updates over de COVID 19  situatie hier in Indonesie.  Blijf op de hoogte via onze Facebook pagina.



 
Copyright 2019. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu